Word jij enthousiast van een bestuurlijke sleutelrol, waarin je administratieve nauwkeurigheid combineert met strategische communicatievaardigheden? Ben je in staat om de missie en visie van het hospice te vertalen naar heldere en empathische boodschappen? En weet je daarbij de juiste balans tussen zorgvuldigheid en creativiteit te bewaken? Dan ben jij wellicht ons nieuwe bestuurslid met de portefeuille secretaris/communicatie. Je speelt binnen het hospice een belangrijke rol in het functioneren van het bestuur en in het onderhouden van effectieve communicatie zowel binnen de organisatie als daarbuiten.
Kernverantwoordelijkheden
- bestuursvergaderingen plannen en voorbereiden in overleg met de voorzitter;
- notuleren en zorgen voor correcte vastlegging van besluiten;
- de naleving van de statuten en reglementen bewaken;
- beheren van de formele communicatie tussen het bestuur en de organisatie (inclusief het bijhouden van belangrijke documenten zoals contracten, vergunningen en correspondentie);
- communicatiebeleid ontwikkelen en implementeren;
- kernboodschappen formuleren en toezicht houden op het imago van het hospice in de samenleving;
- de missie van het hospice uitdragen via de juiste kanalen zoals website, sociale media, nieuwsbrieven en persberichten;
- beheer van de huisstijl en bewaken van de consistentie in communicatie uitingen zowel tekstueel als visueel;
- dit bestuurslid is voorzitter van de redactiecommissie.
Jij…
- bent administratief sterk;
- hebt ervaring met het opstellen van agenda’s, rapporten en het onderhouden van correspondentie met interne en externe belanghebbenden;
- hebt kennis en ervaring met de wettelijke en juridische vereisten, die gelden voor de stichting;
- hebt bij voorkeur ervaring met het opzetten van campagnes, het beheren van website en sociale media en het omgaan met de pers (inclusief het schrijven van persberichten);
- kunt heldere, beknopte en doeltreffende berichten optellen voor verschillende doelgroepen;
- bent proactief, je ziet en grijpt kansen om de zichtbaarheid van het hospice te verbeteren;
- gaat, gezien de vaak gevoelige aard van de informatie waarmee gewerkt wordt, zorgvuldig om met privacy en vertrouwelijkheid;
- bent ongeveer een dagdeel en soms meer beschikbaar voor deze onbezoldigde functie.
Wij…
Hospice Kromme Rijnstreek is een bijna-thuis-huis in de gemeente Houten. Iedereen die aan het eind van zijn leven is gekomen en deze periode niet thuis kan zijn, kan deze laatste levensfase in het hospice kan doorbrengen. We bieden samen met een team van palliatief verpleegkundigen en deskundig opgeleide vrijwilligers kwalitatief hoogstaande zorg aan vier gasten en hun naasten in een huislijke sfeer.
Hospice Kromme Rijnstreek gaat uit van de gedachte dat ieder mens uniek is en het recht heeft om in een menswaardige en respectvolle omgeving op zijn/haar geheel eigen wijze afscheid te nemen van het leven. Privacy en gastvrijheid zijn daarbij belangrijke uitgangspunten.
Het hospice heeft twee besturen met daarboven een raad van toezicht. De Stichting Vrienden Hospice Kromme Rijnstreek (SVHKR) is de formele eigenaar van het pand en verwerft voldoende financiële middelen voor de exploitatie. De Stichting Hospice Kromme Rijnstreek heeft de dagelijkse leiding en wordt daarbij ondersteund door de coördinator. De verhouding tussen de coördinator en het bestuur is gebaseerd op samenwerking en duidelijke taakverdeling. Het bestuur functioneert in de rol van opdrachtgever en niet als werkgever.
Hospice Kromme Rijnstreek is aangesloten bij VPTZ Nederland en werkt volgens de visie en richtlijnen van VPTZ Nederland.
Solliciteren
Herken jij jezelf in een van de rollen? Lijkt het jou mooi om samen met ons van betekenis te zijn voor onze gasten? Stuur je cv en motivatie naar alcvos@gmail.com.
Meer weten?
Neem contact op met Toon Vos, voorzitter a.i. via alcvos@gmail.com of 06 536 759 22. Wie weet tot snel!